Hoe we UWV EURES Transnationaal hielpen hun identiteit te bepalen en de herkenbaarheid te vergroten

Vraag: Kunnen jullie onze positie versterken en het eigenaarschap van onze professionals vergroten, om zo herkenbaar te blijven in een veranderende markt?

Oplossing: In een maatwerktraject ontwikkelden we samen met het team een heldere propositie en merkidentiteit. We leerden hoe je die identiteit uitdraagt en daarvoor verantwoordelijkheid neemt.

UWV EURES Transnationaal bevordert vrij en eerlijk arbeidsverkeer binnen Europa en biedt zowel werkzoekenden als werkgevers advies en begeleiding op maat. In het bijna dertigjarig bestaan van het netwerk is de arbeidsmarkt een stuk complexer geworden. Om hun zichtbaarheid als publieke organisatie te versterken, wilde manager Vera Peek de toegevoegde waarde van UWV EURES Transnationaal beter over het voetlicht brengen. Ze vertelt hoe we daarbij hielpen en hoe ze dat heeft ervaren.

‘De arbeidsmarkt kampt al jaren met grote tekorten’, legt Vera uit. ‘Werkgevers hebben veel moeite hun vacatures in te vullen. Als ze daarvoor buiten de eigen landsgrenzen willen kijken, bieden wij ondersteuning op basis van onze kernwaarden, waaronder fair mobility: in overeenstemming met de lokale wet- en regelgeving. Dat betekent dat we eerlijk en betrouwbaar advies geven en ons inzetten voor duurzame relaties. In een arbeidsmarkt met veel recruiters en uitzenders willen we herkenbaar blijven en onze toegevoegde waarde in de uitvoering van de publieke taak zichtbaar maken.’